...

Lägenhetsbesiktning idag! Är lite smått nervös för det, har ju målat om kök & hall själv, vet ej om dom godkänner det, men hoppas på det iaf.. Har hört att man får måla om, om man gör det proffisionellt, å det har jag verkligen gjort ;-) hehe

Ihelgen så var vi och hälsade på hos ett par kompisar till E, dom fick en bebbe nu förra veckan, en liten flicka, jätte söt var hon =) Nu längtar jag mer än någonsin till November =)

Sen körde jag sönder bilen ihelgen med!! Underbart.. Rätt komisk historia faktist..

I lördags så bytade vi kammrem på bilen, sen när det var gjort så körde vi till Maxi & när jag kommer in på parkeringen så går ratten JÄTTE trögt (E körde i sin bil) ber honom kolla vad det är & då upptäcker vi att vi glömt å skruva i slangen till servo oljan, så all olja läckt ut, inte så konstigt att det gick trögt då!

Ingen fara med det, stack iväg & köpte servo olja, fyllde på & körde hemmåt, halvägs hem så börjar batterilampan lysa, då hade det läckt olja ner på termostaten så den slutat ladda..

Nästa dag så tar vi bilen på bilsläp till hans verkstad.. Kollar motorn & då är det nått jävla hjul som lossnat i motorn! Tur som vi hade så låg hjulet kvar i motorn (hade lika väl kunnat tappa det, så det var en himmla tur att det stannat kvar säger Emil, & jag säger: efter tur kommer otur... ;-)

Fixar dit hjulet, fyller på ny olja osv.. Sen är det bara & tuta & köra igen.. Kör in till Eurostop & när jag kommer i sista rödljuset så dörbilen & jag lyckas rulla in på parkeringen.. Öppnar motorn & ser en bit av kammremmen som slititssönder! (utan kammrem så funkar inte bilen) ( Och går den sönder så kan den fördärva hela motorn)

Hämtar bilsläpet & drar hem bilen.. Kollar nogare på det & ser att hela jävla kammremmen är totalt uppriven!!! (1000 spänn åt helvete!) & Inte nog med det, när den gick sönder så pajade en hmm kolv va det nog det hette i motorn så nu är den total kass! Kostar 10-15 tusen & fixa skiten på verkstad, kan nog komma undan med ca:5 tusen om E gör det själv.. Men fy fan vad tråkigt! Typiskt mig & dra till med den där kommentaren: efter tur kommer otur.. haha... Men det hade nog hänt ändå..

Nä nu avslutar jag här, för nu bidde det ett väldigt lååångt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0