...

Passar på o bloggar lite, medans Lucas sover.. Han brukar vara en höjdare på och vakna när jag precis satt mig vid datorn! Får se hur det går denna gången..

Snart ska jag börja med middagen, det blir kyckling gryta med ris! Hittade receptet på internet, å grytan verkar himla lätt å göra, så får hoppas att den smakar gott med! (Å NEJ, jag har inte börjat äta kyckling! Men man kan faktist pilla bort bitarna)

Lägger upp receptet här:

Ingredienser för 4 port.

150 gram  champinjoner, färska

1 st  röd paprika

400 gram  kycklingfilé(er)

 

2 msk  Milda Culinesse

2,5 dl  Milda mat extra 4%

1 tsk  dragon, torkad

Tillagning

1.     Skölj och skär champinjoner i kvartar, i mindre bitar.

2. Skär kycklingen i portionsbitar och bryn dem tillsammans med champinjoner och paprika i Milda Culinesse.

3. Tillsätt Milda mat extra och tillsätt dragon, salt och peppar. Låt sjuda under omrörning 3 minuter.


Det står att man ska servera med PASTA, men jag tänkte prova med ris!

Dax att inta min posion! Fortsättning följer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0