...

Nu känns det bättre, känner mig dock lite svag fortfarande, men ändå en aning bättre.. Har varit och snabb fikat med Jeanette, så fick lite frisk luft & har kommit ut ur min instängda lägenhet. Underbart väder ute ju! Synd bara att det blåser en aning.
Idag har jag och Emil varit tillsammans i ett halv år! Känns dock som vi har varit tillsammans betydligt länge, (är det bra eller dåligt?) ska äta något gott sen & bara mysa. Typisk bara att jag har varit dålig, är inte det minsta sugen på mat.. Men som man säger: Äta bör man, annars dör man.. Så får väl försöka..

På tal om nått helt annat.. Förra tisdagen när jag skulle gå ner till bilen kl 06.50 så hör jag en "gubbe" skrika, från en balkong i första trapphuset, stannar till och lyssnar, låter precis som att han ramlat, i samma veva så kommer en annan av mina grannar, så jag frågar honom om han vet vem det är som bor där, säger att han skrek så hemskt för en liten stund sen, låter precis som han ramlat. Men han visste inte vem det kunde vara & han hade bråttom, så han gick..

Stod kvar en stund och så börjar han jämra sig igen, jag börjar ropa hallå, hallå men får inget svar, kan inte bara gå där ifrån så går in i mitten trapphuset där det bor en kvinna som har "koll" på dom flesta & det mesta här i området.. Plingar på och hon öppnar, och givetvis vet hon vem det är, klär på sig & följer med ut, och när vi kommer ut så har "mannen" kommit upp på benen, står och hänger över balkongräcket *pustar ut* och tackar henne för att hon kom ut, sen gick jag till bilen och hon in till sig, var ju inget mer med det...

Sen igår så tittade jag ut genom fönstert & ser en polisbil utanför.. 15minuter senare så kommer Emil & säger att där står två polis bilar & en likbil utanför.. Tänkte direkt på denne mannen.. en stund senare så plingar det på dörren, & det är kvinnan i mitt trappan som står utanför, polisen vill tala med dig säger hon! *blir lite små nervös* och följer med henne.. Då visar det sig att denne mannen som trillade då på tisdagen, hans bror hade försökt och nå honom på torsdagen därefter utan att få kontakt med honom, så igår ringde han polisen och bad dom komma dit för att låsa upp, och då hittar dom honom död i lägenheten.. Otäckt! Tänk om han då slog i huvvet den tisdagen så han fick en inreblödning som orsakade detta?? Och har legat i en vecka utan att någon hittat honom?? Får rysningar i kroppen bara jag tänker på det...


Kommentarer
Postat av: malin

Men fy då...var han gammal eller???:O

2009-04-01 @ 20:18:21
URL: http://malinelovsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch va hemskt! fick rysningar av att bara läsa det :/

2009-04-02 @ 11:05:06
URL: http://mallanbee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0