...

Jag är tacksam..
För att jag måste städa efter en fest, det betyder att jag har vänner.

För skatterna jag betalar, det betyder att jag har ett jobb.

För att kläderna är lite trånga, det betyder att jag har mat på bordet.

För att fönsterna behöver putsas, golvet dammsugas och disken diskas, det innebär att jag har ett eget hem.

För skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen.

För alla klagomål på politiker, det betyder att vi har yttrandefrihet.

För att parkeringsplatsen är längst bort, det betyder att jag har råd att ha bil.

För min höga elräkning, det betyder att jag har det varmt.

För grannen ovanför mig som går som en elefant, det betyder att jag kan höra.

För tvätthögen på bordet, det betyder att jag har kläder att ta på mig.

För trötthet och värkande muskler i slutet av dagen, det innebär att jag har kunnat arbeta hårt.

För väckarklockan som ringer på morgonen, det innebär att jag får leva en dag till!


Kommentarer
Postat av: Emilie

Sötnos! Men nu tycker jag att det är dags för en ny magbild ju ;)

2009-06-17 @ 20:59:43
URL: http://emilieasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0