Baka

Idag ska jag baka inför 1års kalaset (kalasen) ska ha för familjen nu på onsdag & sen på sördag så blir det "barn" kalas..

Hade tänkt och baka äppel/kanel muffins & kladdkakemuffins, är ingen höjdare på och baka avancerade grejer så det får bli det enkla!

Försökte mig på lussekatter en gång men misslyckades totalt! Så jag håller mig till muffinsen för det brukar jag lyckas med ;)

Nu ligger lillemannen och sover & sen när han vaknat så ska han få midda & efter det så åker vi till mormor och så får han vara där ett par timmar så jag kan baka ifred! De blir kanon..

På tal om annat än bak, igår såg vi filmen the pianist (handlar om nazisterna & kriget i polen) den här filmen va verkligen sååå bra & grym :(

Så för er som gillar såna filmer så kan jag rekommendera den..


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe! Ha en trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0